Köra bil med mobil

Jag har under de senaste dagarna funderat över en sak, men först nu kommit till skott med att skriva ;)

Det talas ju om att ytterligare en ny lag ska stiftas i Sverige. Denna gång mot mobiltelefonanvändning under bilkörning. Toppen! Det är ju faktiskt jätte bra! (synd bara att Sverige alltid ligger så långt efter alla andra länder) För vem kan egentligen köra bil korrekt och skriva ett sms samtidigt? Inte jag i alla fall, det sticker jag inte under stolen med... Jag tog ju för fasiken körkort för knappt ett år sen ;) "Touchtelefoner" är jag inte heller någon höjdare på. Så jag kommer aldrig att åka dit för detta brott, var så säker...

När vi ändå är igång med att stifta nya lagar mot mobiltelefonanvändning så vill jag lägga in en motion till regeringen.

Förbjud folk att sms.a om de inte står still eller sitter ner! En ungefär lika bra lag som kan ovan!

När jag på morgonen försöker stressa för att hinna med tunnelbanan så hamnar jag alltid bakom en riktig segskalle som kryper fram till tunnelbanespärrarna och nätt och jämt lyckas släpa sig igenom dem. När jag sedan diskret sneglar över framförvarande persons axel ser jag vad han/hon egentligen är upptagen med. Vad tror ni?Jo! sms.ar givetvis! Morgonhumörets irritation når sitt klimax...

Så en uppmaning till Sveriges regering! Se nu till att vara pionjärer i jakten på mobiltelefonbrottslingarna!
Värre skurkar kan ju knappt inte finnas!



Välj att se ironin eller inte ;)

XOXO


Kommentarer
Postat av: din idol

ha ha ha....jättebra idé!Den lagen blir iaf mindre galen än den om de svårt sjuka som ska till AF trots läkarnas bedömningar!

2011-04-06 @ 23:41:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0