Lucka 16, Mitt mest pinsamma minne

Ja, det finns ett minne som toppar alla andra pinsamma minnen jag har :) Det var den gångendå  jag blev tvingad till att förklara för min lillebror, som då var 9 år, vad skillnaden är mellan att vara förtjust i någon och ha en pojkvän.

Jag var i 17 års åldern och jag, tillsammans med min lillebror och pappa hade vart och tittat på en landskamp i Globen mellan Sverige och något annat land.

Pappa hade innan matchen mottagit pris som årets domare och efter matchen så skulle detta firas med middag på Globen hotels restaurang med Svenska hockeyförbundet och Tre kronors tränare. Så jag, pappa, lillebror och massa högt uppsatta hockeymänniskor satt och åt middag tillsammans.

Vid denna tid var jag jätte förtjust i målvakten Henrik Lundqvist och alltid då han visades i TV rutan så brukade min lillebror alltid ropa att min "pojkvän" var på tv. Lillebror var lite för liten för att veta skillnaden mellan förtjusning och pojkvän...

Återigen till middagen...När de svenska spelarna hade bytt om och skulle till deras spelarbuss efter matchen så passerade de utanför fönstren där vi satt och åt. Jag satt ju givetvis på nålar för att få mig en skymt at min tonårsförälskelse ;) Men det var bara en massa andra spelare som gick förbi. Vi i sällskapet fortsatte att äta och prata om hockey och trevligheter, DÅ hör jag plötttsligt min lillebror skrika, över hela restaurangen "Lotta titta, där är din pojkvän Henrik Lundqvist"

Alla och då menar jag alla hockey gubbar som satt runt bordet tittar på mig med en min som säger "Ursäkta vad är det som försigår"?!?!?

För att slippa förklara mig drar jag från bordet och släpar med mig min lillebror till toaletten...han fick nog höra ett par väl valda ord. Och sedan dess har han aldrig pratat om Herr Lundqvist med mig igen...


Nu kanske det inte låter som att detta inte var så farligt pinsamt....Men i den åldern och med de människorna runt omkring mig så höll jag på att tupp av...


XOXO


Kommentarer
Postat av: Perry

Haha snyggt fredde :)

2010-12-18 @ 19:30:20
Postat av: Lillebror

Vi har visst pratat om Henrik efter det! fult att ljuga. Tack Perry. Jag ser mig själv som en legend

2010-12-23 @ 01:41:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0