Lucka 11, Mina syskon

Äldst av 3 syskon är jag. Det sätter sina spår...

Tidningen Jusek skriver såhär:

"Många chefer är storasyskon. Störst chans att bli chef har den som är äldst av tre syskon"

  • Äldsta barnet vill ha kontroll.
  • Mellanbarnet kompromissar, medlar och väljer den fredligaste vägen. Det är bra om mellanbarnet är av annat kön än sina syskon. Det ger mellanbarnet en särställning och bra förståelse för det andra könet.
  • Yngsta barn följer inte regler, är aktiva och äventyrliga, vill inte vara underordnade, genomför revolution, är visionärer och gränsöverskridare.

Min lilla lillebror Fredrik på (196 cm) är en sådan där fin bror alla vill ha. Jag har haft lyckan att få en :)
Han är världens mest omtänksamma och snällaste person. Puss till honom! Han har en fallenhet för att äta lite för mycket, som ibland har slutat i smärre katastrofer;)  

Lillaste lillasyster Paolina är en söt hästtjej med rätt bestämda åsikter ;) I alla fall när hon var lite mindre. Paolina är längst till höger på bilden nedan. (Fotot är från skidsemester från Åre, Fredrik med hans flickvän Emma)


XOXO på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0