Dom kallas rasister

Såg under kvällen dokumentären på TV4 som handlade om Sveriedemokraterna.
Mycket bra dokumentär som visade upp detta främlingsfientliga parti utan att  varken förkasta eller försköna, utan lät tittaren skapa sin egen åsikt om partiet...

Loggade sedan in på partiets hemsida och där möts läsaren av denna mening:

"I vårt Sverige värnas det svenska kulturarvet, ett folkhem byggt på en gemensam värdegrund och svenskarnas rätt att utveckla sin kultur på egna villkor."

I denna mening kan jag hitta tre frågor jag skulle vilja ha besvarade av någon som delar detta partis åsikter. Jag skulle vilja att svaren kom ifrån en utbildad, smart person inifrån partiet, men jag betvivlar att en sådan människa finns att hitta inom den skaran av människor.

1) Vårt Sverige? Vilka syftar de på?
2) Svenskarna? Vilka räknas in respektive inte?
3) Vem i detta land har någonsin känt sig behindrad att utvecka sin kultur på egna villkor? 

Jag får rysningar när jag ser dokumentärer av detta slag och när jag läser på partiets hemsida. Skrämmande propaganda som inte är någonting annat än destruktivt för alla människor. Att detta parti överhuvudtaget kan få röster i riksdagsvalet är en skam för mänskligheten och en skam för Sverige!



Kommentarer
Postat av: sophia

grymt bra skrivet!

2010-08-18 @ 00:02:40
Postat av: din idol

Nu är du inte bara min idol.....du borde gå in i politiken! Du får min röst!

2010-08-18 @ 10:51:07
Postat av: Charlotte

Man tackar! Väntar med spänning på kommentarer från Sverigedemokrater.

2010-08-18 @ 13:15:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0