Kroppsfett

Idag hade vi hälsdag på jobbet. SATS, löplabbet, Worldklass, massörer mfl var på plats.

Inne i ett rum kunde man mäta olika värden i kroppen, vilket jag absolut ville prova :)

Där mättes bland annat ens vikt, hur stor andel av kroppen som bestod av fett respekttive muskler, hur mycket benstruktur man hade i kroppen osv. Av resultatet kunde man sedan räkna ut hur gammal ens kropp egentligen är ?!?! Jag var livrädd att jag skulle få en ålder som var runt 40, eftersom att jag inte har tränat sen i höstas...(bättring!) Men min egentliga ålder på min kropp visade sig vara 14 år! Hahahaha en riktig fjortis är jag trots allt ;)

Kul att göra sådana här mätningar! Då kan man utföra en till vid ett senare tillfälle och se hur mycket ens värden har förbättras...

Man kanske borde ta och träna sig till en kroppsålder som en 12 åring ;)


XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0