Kritik mot melodifestivalen

Igår, när jag låg hemma på soffan i feber och tyckte synd om mig själv, så tittade jag på melodifestvalen.
Tyckte att startfältet såg bra ut och förväntade mig lite lördagsunderhållning.
Men icke! Vilka skitlåtar som spelades igår! Den ena var värre än den andra!

Ta tex denna låt som "Babbsan" framförde...
Det finns ju folk som tar denna tävling seriöst och faktiskt vill ställa upp med bra musik.
Men nej, då väljer melodifestivaljuryn ut en pajas i rosa peruk som förlöjligar tävlingen, sig själv, och alla andra deltagare. Inte nog med det....han/hon tar någon annans plats som definitivt hade gjort det bättre! Jag tycker att detta är en skandal. Att klubben för inbördes beundran låter deltagare ställa upp endast för att de har ett känt namn men som sjunger kasst och har en fruktansvärt dålig låt!

Mitt nästa projekt blir nu att skriva klart min låt jag har på G, skicka in den till nästa års uttagning till melodifastivalen och sopa mattan med alla. Det hade jag definitivt gjort i gårdagens deltävling!

Håll öronen öppna efter: "I will be there" text och musik: Charlotte Troberg

XOXO


Kommentarer
Postat av: din idol

Oh la la......verkar värt att vänta på!! Och I will be there to listen (in the Globe)!

2011-02-13 @ 22:08:50
Postat av: ge

det har jag ju alltid sagt att du skall göra.

2011-02-14 @ 13:02:04
Postat av: Edvin

Hej!



Jag förstår att du varit i Toronto, och då har jag en liten fråga! :) Hur gjorde du/ni med visumdelen? Vi har tänkt vara där i 6 månader då min flickvän har praktik där (socionom). Jag tänkte läsa några kurser på distans och så. Behövs det något visum för mig om jag inte tänkt jobba? Och vad behövs det för visum om jag tänkt försöka söka något jobb?



Tac!

2011-02-15 @ 11:12:59
URL: http://norran.se/bloggar/edvinlofgren
Postat av: Charlotte

Hej Edvin!

Det finns ett speciellt visum/tillstånd man kan söka om man är under 30 år, som frm till förra året kallades "Youth program", detta finns om man ska arbeta i Kanada i upp till 1 år. Det var det jag hade. Det bästa är att du/ni besöker Kanadensiska ambassaden i Stockholm så hjälper de dig med alla frågor gällande visum och tillstånd.



Mvh/Charlotte

2011-02-15 @ 13:45:08
Postat av: Edvin

Tack för hjälpen!

2011-02-16 @ 23:21:23
URL: http://norran.se/bloggar/edvinlofgren

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0