Lucka 3, Mina föräldrar ;)

När jag gick i 5.e klass fick vi i uppgift att skriva en bok om oss själva. Ett av kapitlen i boken skulle handla om våra föräldrar. Jag kommer ihåg att vi skulle intervjua både mamma och pappa och sedan sammanställa deras svar.

Ett utdrag ur boken:

Min mamma Susan och pappa Ulf träffades när de var 19 år på en fest i Storvreten i Tumba. Pappa flirtade med mamma och på frågan om det var  "kärlek vid första ögonkastet" svarade pappa "Absolut", mamma å andra sidan svarade "Nej, men vänskap"...stackars pappa, han fick det nog tufft :(

Mamma, den bästa kvinnan i världen! Hon är som ett levande orakel. Behöver jag veta rätt svar på någonting i livet frågar jag henne. Hon vet alltid vad som är rätt och fel. Tänk om jag kunde tänka som hon...Jag beundrar hennes syn på människor och hennes förmåga att alltid ha svar på tal. Mamma tycker om att överdriva saker ibland. Om det har snöat 10 cm under natten blir det lätt 20 cm när hon uttrycker det ;)

Pappa, världens charmigaste människa. Det går inte att inte tycka om min pappa. Man blir fötjust i honom från första ögonblicket! När man är i hans närvaro känner man sig trygg och mår väldigt bra. Tänk om man kunde ha hans charm...Han är en "fighter" ut i fingerspetsarna också och ger aldrig upp! Om man har det lite tufft i livet ibland så säger han alltid "Kämpa på", och då orkar man alltid försöka lite mer :) Pappa har en pedantisk ådra i blodet, och det är ordning och reda på allt...ibland kanske lite för mycket ;)

Jag hoppas att jag har ärvt deras fina egenskaper...

Vem vill inte vara världens charmigaste orakel?!?!?!

XOXO


Kommentarer
Postat av: din idol

ha ha ha.....du har nog ärvt dom båda med RÅGE!!

2010-12-03 @ 21:33:15
Postat av: Din idol I

Bra foto - vem har tagit det?

2010-12-05 @ 15:20:40
Postat av: Charlotte

Vilken av bilderna menar du? Bild 1 har Mr.M tagit, bild 2 har jag fotat själv :)

2010-12-05 @ 17:06:58
Postat av: din idol

det är nån mer idol på bloggen "din idol I"

2010-12-05 @ 21:13:08
Postat av: Din idol I

Jag var faktiskt först....

Jag menar naturligtvis "bild 1"

2010-12-06 @ 08:31:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0