I kulturens och idrottens tecken

Idag tyckte jag att det var dags för mig, den blivande idrottspsykologen, att göra ett besök på detta ställe på Gärdet ;)

Muséum är egentligen inte riktigt min grej. Blir ganska rastlös av att stå och läsa och titta på rekonstruktioner. Men det här var grejer det :) Jag läste nog varenda liten lapp...

Visste ni om detta?

Det fanns en del roliga tester att göa. B.l.a detta test

Inte så stark va?

Som den föredetta stavhoppare jag är så tyckte jag att denna avdelning var extra intressant

Jag hade två stycken, en precis likadan som den blå :)

Jag vet att detta inte ser klokt ut, men jag genomför en anslappningsövning

Syftet med övningen var att vara så avslappnad som möjligt och fokusera på en liten boll som låg på en spelplan. Om man var tillräckligt avslappnad och fokuserad så skulle bollen rulla av sig själv in i mål utan beröring. Detta genom sensorer som fanns i pannbandet jag har runt huvudet. Pannbandet avläste s.k Alfavågor från hjärnan.
Min boll rullade ca 3 centimeter. Jag är för spänd...


XOXO

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: din idol

oj...vilket spännande ställe, dit måste jag nån gång!

2011-01-04 @ 23:39:40
Postat av: Moi

Ja det låter ju skitkul! Dit måste jag också gå nån dag!

2011-01-17 @ 22:21:21
Postat av: Moa

Jaa det låter ju skitkul! Måste också gå dit nån gång!

2011-01-17 @ 22:24:32
Postat av: Moa

Hahaha men vafasen, jag lyckas inte posta en kommentar! Antar att jag inte tyder dom där konstiga orden rätt för att verifiera.. Jag försöker i alla fall skriva att det låter skitkul och att jag också vill gå dit nån dag! :)

2011-01-17 @ 22:25:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0