Privatisering

Jag skulle vilja hylla privatiseringar!
Framför allt inom vård och omsorg...
För det första, jag aldrig tidigare blivit så trevligt bemött på Apoteken i stan!
Det känns riktigt proffsigt när man kliver in på apoteken nu för tiden (speciellt Doc Morris) och det känns nästan som att alla som jobbar där är utbildade läkare/sjuksköterskor.
Jag tror med fyll övertygelse på att privatiseringen har lett till ett med professionellt och mer "service minded" arbete! Keep it up!
För ett tag sedan var jag på besök på St. Görans sjukhus som numera också är privatiserat. När det var dags för min bekante att få sin middag kom det in en sjuksköterska med en meny och frågade vad det fick lov att vara att äta denna dag. Det fanns 4 olika rätter att välja på dagligen och efterrätt till det. Dryck fick även väljas.
Detta tycker jag är en mycket positiv utveckling. Att människor i jobbiga stunder kan få möjlighet att påverka sin situation till det bättre och göra situationen mer anständig. Givetvis måste vården vara densamma på privata som statligt ägda institutioner, men att kunna få fatta egna beslut är alltid viktigt för en människas välbefinnande.
XOXO

Kommentarer
Postat av: din idol

ha ha ha.....du borde skaffa en egen spalt i någon tidning!

2010-09-01 @ 22:51:41
Postat av: Fredrik R!

Dejtar du någon eller är du singel? :)

2010-09-02 @ 13:14:29
Postat av: TS anställd på Ikea

Inom apoteken jobbar inga läkare eller sjuksköterskor, det är utbildade apotekare som du tror är läkare.



Dessutom så har det alltid varit så att sköterskor på sjukhus kommer in och frågar patienten vad denne vill äta. Detta är inte unikt för att vara privata sjukhus.



Förstora inte upp privatiseringen, den gynnar bara de med mycket pengar. Om du själv hade varit i en mindre stadig ekonomisk situation så skulle du aldrig hylla den.



/ TS andställd Ikea

2010-09-09 @ 11:01:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0