Vikten av empati

Visst finns det många saker man kan bli arg och irriterad över?
Exempelvis att pendeltåget är försenat, att nån tränger sig i kön på ICA, skrikande tonåringar etc..

Men ingenting gör mig så upprörd som när jag möter "tjusiga" människor i fina områden som tror att de är bättre än andra pga felaktigt utnyttjande av makt.
Personer som tar sig själv på för stort allvar och lever för att "sätta sig" på människor runt omkring sig.
Har väldigt svårt att respektera en person som inte kan tala klarspråk utan måste linda in formuleringar i tjusiga termer så att gemene man inte förstår, och på så sätt förminskas. Har fruktansvårt svårt för oempatiskt beteende och falskhet.

Tacka vet jag att komma hem till mitt lilla krypin i på kvällarna!
Här springer jag omkring lite som jag vill utan att bry mig om någonting...
Jag känner varenda vrå och det är inte viktigt att se finare ut än vad man egentligen är.


Djurö, kanske den bästa platsen i världen...

XOXO

Kommentarer
Postat av: din idol

oj....det låter inte som du haft en bra dag?!

2010-11-03 @ 16:38:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0