Intressant kommentar

Idag när jag loggade in på bloggen såg jag denna kommentar från en föredetta arbetskollega. Ingen aning om vem personen är som gömmer sig bakom en namnet "TS anställd på Ikea".
Förkortningen TS står för Tag själv lagret...

TS anställd på Ikea om Privatisering:
Inom apoteken jobbar inga läkare eller sjuksköterskor, det är utbildade apotekare som du tror är läkare.

Dessutom så har det alltid varit så att sköterskor på sjukhus kommer in och frågar patienten vad denne vill äta. Detta är inte unikt för att vara privata sjukhus.

Förstora inte upp privatiseringen, den gynnar bara de med mycket pengar. Om du själv hade varit i en mindre stadig ekonomisk situation så skulle du aldrig hylla den.

/ TS andställd Ikea



Ditt försök till uppläxning om hur samhället ser ut fungerar inte. Jag ställer mig mycket frågande till att tjejen som sitter i kassan och är i 19 års åldern nere på mitt Apotek har annan utbildning än en vanlig kassautbildning för att utföra jobbet. En kurs i service har hon däremot genomgått vilket är mycket trevligt för kunderna. De som hanterar den receptbelagda medicinen har givetvis utbildning. Ingen fråga om den saken...har aldrig påstått något annat.

Då jag låg på Sjukhus, under ett socialdemokratiskt styre, var det ingen som kom in och frågade vad jag ville ha till middag...det är ett faktum.

Intressant och jäkligt märkligt är det att att denna person uttalar sig om min ekonomi och tror sig veta hur jag har det ställt ekonomiskt. Snacka om att dra förhastade slutsatser! 

Är trött och less på människor som inte har förmågan att skapa sina egna åsikter och inte vågar uttrycka dem på egen hand, utan måste försöka hävda sig genom att försöka ge "svar på tal" som dessutom inte lyckas särskilt bra!

Jag håller mig till mina ideologiska idéer och hyllar precis det jag vill. Det borde du kanske också göra...




Kommentarer
Postat av: sophia

Instämmer till fullo! En stark välfärd byggs då det privata och offentliga kompletterar varandra, och först då skapas ett utbud för alla.

2010-09-09 @ 23:41:00
Postat av: Charlotte

Se! Vi blir bara fler och fler :)

2010-09-09 @ 23:42:18
Postat av: Moffe

Måste ju säga att jag absolut inte håller med varken Charlotte eller Sophia gällande privatisering, dock känns det här inte som riktigt rätt forum för politisk debatt.



Tänkte dock bara tillägga att vad jag vet är de flesta som sitter i kassan på apoteken så kallade "Apotekstekniker". Det finns eller har iaf funnits en KY-utbildning för det och vad jag vet blev man utbildad just till att jobba på apotek men med mindre kvalificerade uppgifter.

2010-09-10 @ 14:02:37
Postat av: din idol

Tänk vilket underbart land vi lever i. Alla FÅR och KAN ha åsikter!Det skapar ju intressanta debatter och vi kan förändra vårt samhälle till något ÄNNU bättre! Men kom ihåg.....det är bättre att försöka övertyga med goda argument än att skriva någon på näsan!!!

2010-09-10 @ 15:00:06
Postat av: Anonym

Tänk vilket underbart land vi lever i! Alla KAN och FÅR ha åsikter. Detta skapar debatt och möjlighet till att förbättra samhället! Tänk bara på; "det är viktigt att ha goda argument i sina försök till att påverka andra och skriv inte någon på näsan"!!

2010-09-10 @ 15:18:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0