Turistattraktion

I semester och sommartider kryllar vår stad av disorienterade turister. Speciellt packat är det i Gamla Stan.

När jag går genom gränderna i Gamla stan kan jag inte låta bli att känna mig som en turistattraktion.
Det syns att jag inte är en turist, där jag springer fram med sjumilasteg, och jag känner mig som en del utav ett medeltida skådespel med syfte att underhålla de tillfälliga besökarna. Eller snarare som ett djur på Kolmården....

"Titta på apan och dess beteendemönster" =
"Titta på Stockholmaren som bor här och se vad hon gör"!

Jag tycker faktiskt att det är väldigt trevligt och underhållande med turister...men de går så fruktansvärt långsamt!



XOXO

Kommentarer
Postat av: din idol

ha ha ha......vad får du allt ifrån??

2010-08-04 @ 22:21:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0